Czy to bajka czy nie bajka?
Witajcie w środowy poranek. Kolejna porcja propozycji.
1. Kto to jest? – rozwiązywanie zagadek słownych.
Gdy był potrzebny, nie dał drapaka, ale nie lubił chodzić na boska. (Kot w butach)
Pierze, sprząta i gotuje, dla macochy i jej córek. Suknię często swą ceruje, Bo ma na niej pełno dziurek. (Kopciuszek)
Siostrzyczka i brat, wyruszyli w świat. Z czarownicą mieli gratkę, gdy jej zjedli całą chatkę. (Jaś i Małgosia)
Zamknięta w wieży dziewczyna, co długi warkocz miała. „Spuść mi włosy swoje” – czarownica doń wołała. (Roszpunka)
W chatce krasnoludków mieszka, Czy już wiecie, że to… (Śnieżka)
Chodzi ta królewna, ziewając po troszku, bo się nie wyspała, przez ziarenko groszku. (Królewna na ziarnku grochu)
Mała dziewczynka na kwiatku mieszkała, lecz ją od mamusi ropucha porwała. (Calineczka)
2. Co by było, gdyby…? – zabawa rozwijająca kreatywność.
Przygotowuj kartoniki z wypisanymi nazwami postaci z bajek oraz wykonywanych przez nie czynności, np.: Kot w butach zjadł czarownika zamienionego w mysz. Kopciuszek zgubił na balu pantofelek. Rozcina je i części z nazwami czynności wkłada do jednego koszyczka, a te z nazwami postaci – do drugiego. Dzieci losują po jednej karteczce z każdego koszyczka, a nauczyciel odczytuje informacje, np. Kot w butach zgubił na balu pantofelek. Kopciuszek zjadł czarownika zamienionego w mysz. Chętne dzieci mogą opowiedzieć nową wersję danej bajki i spróbować wyjaśnić, jak mogło dojść do takiej sytuacji
3. Wymyśl bajkę.
Razem z mamą lub starszym rodzeństwem spróbuj wymyślić bajkę. Zapiszcie ją na kartce a potem zachęcam do wysłania na emaila.
4. Mój bohater – zabawa plastyczna, malowanie farbami plakatowymi. Dzieci otrzymują kartki papieru oraz farby i pędzle. Zadaniem każdego z maluchów jest namalować bohatera z wymyślonej przez siebie bajki – może to być portret lub rysunek przedstawiający jego przygody. Na zakończenie zabawy dzieci siadają w kręgu, prezentują swoje rysunki i opowiadają o postaciach.
5. Raz dwa trzy baba jaga patrzy. Zabawa ruchowa. Znacie tę zabawę więc nauczcie swoich rodziców.
6. Bajki samograjki.
https://www.youtube.com/watch?v=LdKDbVor0Qk&list=PLos7sClD5uPR30sm8KAV5HHKONEzYNbXF
Zachęcam do skorzystania z wielu kart pracy i kolorowanek z poprzedniego postu.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Z pozdrowieniami J. Petluszewska
1. Kto to jest? – rozwiązywanie zagadek słownych.
Gdy był potrzebny, nie dał drapaka, ale nie lubił chodzić na boska. (Kot w butach)
Pierze, sprząta i gotuje, dla macochy i jej córek. Suknię często swą ceruje, Bo ma na niej pełno dziurek. (Kopciuszek)
Siostrzyczka i brat, wyruszyli w świat. Z czarownicą mieli gratkę, gdy jej zjedli całą chatkę. (Jaś i Małgosia)
Zamknięta w wieży dziewczyna, co długi warkocz miała. „Spuść mi włosy swoje” – czarownica doń wołała. (Roszpunka)
W chatce krasnoludków mieszka, Czy już wiecie, że to… (Śnieżka)
Chodzi ta królewna, ziewając po troszku, bo się nie wyspała, przez ziarenko groszku. (Królewna na ziarnku grochu)
Mała dziewczynka na kwiatku mieszkała, lecz ją od mamusi ropucha porwała. (Calineczka)
2. Co by było, gdyby…? – zabawa rozwijająca kreatywność.
Przygotowuj kartoniki z wypisanymi nazwami postaci z bajek oraz wykonywanych przez nie czynności, np.: Kot w butach zjadł czarownika zamienionego w mysz. Kopciuszek zgubił na balu pantofelek. Rozcina je i części z nazwami czynności wkłada do jednego koszyczka, a te z nazwami postaci – do drugiego. Dzieci losują po jednej karteczce z każdego koszyczka, a nauczyciel odczytuje informacje, np. Kot w butach zgubił na balu pantofelek. Kopciuszek zjadł czarownika zamienionego w mysz. Chętne dzieci mogą opowiedzieć nową wersję danej bajki i spróbować wyjaśnić, jak mogło dojść do takiej sytuacji
3. Wymyśl bajkę.
Razem z mamą lub starszym rodzeństwem spróbuj wymyślić bajkę. Zapiszcie ją na kartce a potem zachęcam do wysłania na emaila.
4. Mój bohater – zabawa plastyczna, malowanie farbami plakatowymi. Dzieci otrzymują kartki papieru oraz farby i pędzle. Zadaniem każdego z maluchów jest namalować bohatera z wymyślonej przez siebie bajki – może to być portret lub rysunek przedstawiający jego przygody. Na zakończenie zabawy dzieci siadają w kręgu, prezentują swoje rysunki i opowiadają o postaciach.
5. Raz dwa trzy baba jaga patrzy. Zabawa ruchowa. Znacie tę zabawę więc nauczcie swoich rodziców.
6. Bajki samograjki.
https://www.youtube.com/watch?v=LdKDbVor0Qk&list=PLos7sClD5uPR30sm8KAV5HHKONEzYNbXF
Zachęcam do skorzystania z wielu kart pracy i kolorowanek z poprzedniego postu.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Z pozdrowieniami J. Petluszewska
Komentarze
Prześlij komentarz