Kim zostanę kiedy dorosnę?
Witajcie we wtorkowy poranek. Zapraszam Was na kolejną porcję propozycji.
1. Budujemy z piasku – zabawa manipulacyjna.
Poproście rodziców, aby na tacę wysypali Wam trochę kaszy manny lub mąki. Wspólnie lub sami zbudujcie z piasku budowlę o określonym przeznaczeniu (np. dom dla krasnoludków, pałac, jaskinię smoka, lunapark).
2. Zawody – słuchanie wierszy Zbigniewa Dmitrocy. Dzieci słuchają wierszy i starają się zapamiętać, jak najwięcej zawodów w nich wymienionych.
Aktor
Aktor w życiu i na scenie Gra bez przerwy przedstawienie, Po oklaskach lubi sobie Pożartować w garderobie.
Elektryk
Kiedy światło w domu znika, Trzeba wezwać elektryka, Bo ten pan się na tym zna I prąd znajdzie się raz dwa!
Lekarka
Gdy ktoś stuknie się, skaleczy, Pani doktor go wyleczy, Bo ta pani zna sposoby I lekarstwa na choroby.
Piekarz
Piekarz w nocy nie śpi wcale, Piecze bułki i rogale, A najwięcej piecze chleba, Bo najwięcej go potrzeba!
Weterynarz
Gdy koń kaszle lub kuleje, Kiedy chory pies nic nie je, Weterynarz nawet w nocy Nie odmówi im pomocy.
Zbigniew Dmitroca Źródło: Zbigniew Dmitroca, „Bajki niezapominajki, Wiersze o zawodach”, Polonijne Centrum Nauczycielskie, Lublin 2003, s. 2–8
3. Jakie znamy zawody? – rozmowa na podstawie wierszy.
Dzieci starają się powtórzyć jak najwięcej nazw zawodów, które pojawiły się w wierszykach. Próbują sobie przypomnieć, jakie zawody wykonują wspomniane osoby. Opowiadają o swoich spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów.
4. Jakie zawody chcielibyście wykonywać? – zabawa z piłką. Dzieci podają do siebie piłkę w kręgu. Starają się kopać ją w taki sposób, aby piłka trafiała do określonej osoby, a nie wypadała poza wyznaczony krąg. Wspólnie liczą podania. Osoba, która przyjmie piłkę jako 10, może opowiedzieć pozostałym, kim chciałaby zostać w przyszłości i dlaczego. Wyjaśnia, co jej się podoba, w wybranym zawodzie.
5.Komu jest to potrzebne? – zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia. Prosimy dzieci, żeby wymieniły co najmniej trzy zawody, które spełniają określone kryterium, np.: Kto powinien w pracy nosić kask ochronny? Kto w swojej pracy ma styczność z chlebem? Kto w pracy musi nosić fartuch?. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze wymienienie jak największej liczby zawodów. Dzieci mogą wyjaśnić, dlaczego wymienione przez atrybuty są niezbędne w pracy danej osoby.
6. Karty pomocnicze umieszczone zostały w poprzednim poście.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Z pozdrowieniami J. Petluszewska
1. Budujemy z piasku – zabawa manipulacyjna.
Poproście rodziców, aby na tacę wysypali Wam trochę kaszy manny lub mąki. Wspólnie lub sami zbudujcie z piasku budowlę o określonym przeznaczeniu (np. dom dla krasnoludków, pałac, jaskinię smoka, lunapark).
2. Zawody – słuchanie wierszy Zbigniewa Dmitrocy. Dzieci słuchają wierszy i starają się zapamiętać, jak najwięcej zawodów w nich wymienionych.
Aktor
Aktor w życiu i na scenie Gra bez przerwy przedstawienie, Po oklaskach lubi sobie Pożartować w garderobie.
Elektryk
Kiedy światło w domu znika, Trzeba wezwać elektryka, Bo ten pan się na tym zna I prąd znajdzie się raz dwa!
Lekarka
Gdy ktoś stuknie się, skaleczy, Pani doktor go wyleczy, Bo ta pani zna sposoby I lekarstwa na choroby.
Piekarz
Piekarz w nocy nie śpi wcale, Piecze bułki i rogale, A najwięcej piecze chleba, Bo najwięcej go potrzeba!
Weterynarz
Gdy koń kaszle lub kuleje, Kiedy chory pies nic nie je, Weterynarz nawet w nocy Nie odmówi im pomocy.
Zbigniew Dmitroca Źródło: Zbigniew Dmitroca, „Bajki niezapominajki, Wiersze o zawodach”, Polonijne Centrum Nauczycielskie, Lublin 2003, s. 2–8
3. Jakie znamy zawody? – rozmowa na podstawie wierszy.
Dzieci starają się powtórzyć jak najwięcej nazw zawodów, które pojawiły się w wierszykach. Próbują sobie przypomnieć, jakie zawody wykonują wspomniane osoby. Opowiadają o swoich spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów.
4. Jakie zawody chcielibyście wykonywać? – zabawa z piłką. Dzieci podają do siebie piłkę w kręgu. Starają się kopać ją w taki sposób, aby piłka trafiała do określonej osoby, a nie wypadała poza wyznaczony krąg. Wspólnie liczą podania. Osoba, która przyjmie piłkę jako 10, może opowiedzieć pozostałym, kim chciałaby zostać w przyszłości i dlaczego. Wyjaśnia, co jej się podoba, w wybranym zawodzie.
5.Komu jest to potrzebne? – zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia. Prosimy dzieci, żeby wymieniły co najmniej trzy zawody, które spełniają określone kryterium, np.: Kto powinien w pracy nosić kask ochronny? Kto w swojej pracy ma styczność z chlebem? Kto w pracy musi nosić fartuch?. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze wymienienie jak największej liczby zawodów. Dzieci mogą wyjaśnić, dlaczego wymienione przez atrybuty są niezbędne w pracy danej osoby.
6. Karty pomocnicze umieszczone zostały w poprzednim poście.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Z pozdrowieniami J. Petluszewska
Komentarze
Prześlij komentarz