Mamo, tato to dla Was! 29.05

Witajcie w piątkowy poranek. Cieszcie się pięknym dniem i uśmiechajcie się do siebie :)

Co można ofiarować rodzicom? – rozmowa kierowana.

 Dzieci wspólnie zastanawiają się, jakie prezenty lubią otrzymywać, czy prezentami mogą być wyłącznie przedmioty kupione w sklepie, czy można ofiarować też coś, co wykonamy sami, czy może to być coś niematerialnego, np. wiersz, piosenka, taniec. Dzieci wspólnie zastanawiają się, jakie prezenty chcieliby otrzymać ich rodzice.

Mamo, zobacz, jacy jesteśmy sprawni!  Poranna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=hg_NxIHkBX0

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Mamo, mamo, zobacz! – słuchanie opowiadania „Zobacz, mamo!” Magdaleny Ledwoń.

Zobacz mamo! Króliczek namalował obrazek. „Jest taki piękny jak moja mama” – pomyślał i natychmiast postanowił pokazać go mamie. Zabrał malowidło ze stolika i pokicał do kuchni, gdzie mama przygotowywała na podwieczorek ciasto marchewkowe. „Mamo, mamo zobacz! Ten obrazek namalowałem dla ciebie!” – krzyczał już z korytarza. Mama odwróciła się i rzuciła okiem na dzieło synka. „Piękny – powiedziała – co się na nim znajduje?” „Ogródek. Z kwiatami. Taki jak twój” – dopowiedział dumny ze swego dzieła króliczek. Królicza mama uśmiechnęła się. A Króliczek przypomniał sobie, że w ogrodzie, tuż obok kapusty, rosną piękne kwiaty, które mama zasadziła wiosną. Może z nich zrobić wspaniały bukiet. Wypadł z domu niczym strzała, zanim mama zdążyła kiwnąć głową, że zgadza się na jego wyjście na dwór. Po chwili Króliczek wpadł do kuchni niosąc pełne naręcza kwiatów. „Mamo, mamo zobacz! Te kwiaty są dla ciebie”. Mama odwróciła się do synka, a na jej twarzy widać było zmieszanie. Nie wiedziała, czy dziękować mu za prezent, czy nakrzyczeć na niego za błoto na dywanie, które przyniósł na łapkach z ogródka i za wyrwanie jej ulubionych konwalii, wprost z rabatki przed domem. Ale Króliczek, nie zwracając uwagi na minę mamusi, podbiegł do zlewu, napełnił wodą słoik, który mama włożyła do zmywarki i wcisnął do niego kwiaty. „Mamo, mamo zobacz, jaki jestem szybki” zdążył jeszcze krzyknąć zanim wypadł z domu z powrotem na podwórko. A mama? A mama zobaczyła swoje ulubione kwiaty wciśnięte niedbale w brudny słoik po marynowanej marchewce z dzisiejszego obiadu, błoto z ogródka na podłodze, plamy z farb w przedpokoju, które spłynęły z Króliczkowego obrazka, gdy niósł go do kuchni. Nie mówiąc już o tym, że zobaczyła w pokoju synka rozrzucone na stoliku plakatówki i pędzle, a w ogrodzie podeptaną rabatkę z konwaliami. „Króliczku, synku, zobacz!” – zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. „A co?” – synek strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. „Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę” – odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość? 

Miłe niespodzianki – rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania.

Dzieci zastanawiają się, dlaczego mamusia nie ucieszyła się z niespodzianek przygotowanych dla niej przez synka. Próbują powiedzieć, co Króliczek powinien zrobić, żeby mama cieszyła się jednak z prezentu, który od niego dostała. Prosimy, żeby dzieci zastanowiły się, czy im też czasami zdarza się zrobić coś, co zamiast ucieszyć mamę, sprawia jej przykrość. Dzieci ustalają, dlaczego tak się dzieje (bo np. jesteśmy nieuważni, przysparzamy mamie pracy) i co należy wtedy zrobić (np. przeprosić, porozmawiać, przytulić się, pomóc w sprzątaniu).


Co by było, gdyby... – zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań.
Rodzic prezentuje zabawkę/kukiełkę królika. Przedstawia bohatera dzieciom, tłumacząc, że chce on pomagać swojej mamusi, ale nie wie, jak. Następnie, wcielając się w rolę tej postaci (może zmienić głos i animować zabawkę) wymienia różne sytuacje z życia króliczej rodziny. Zadaniem dzieci jest wyjaśnienie królikowi, co się stanie, kiedy takie wydarzenie zaistnieje i jak powinien się zachować,

np.: Razem z mamą wieszam pranie na sznurku w ogródku. Co by było, gdybym upuścił skarpetkę na ziemię? Pomagam mamie wyjąć kubki ze zmywarki i włożyć je do szafki. Co by było, gdybym upuścił przez nieuwagę kubek? Wracam do domu po całym dniu spędzonym w marchewkowym przedszkolu. Za mną idzie mama i niesie ciężkie zakupy. Co się stanie, jeśli zostawię buty na środku norki? Biorę kąpiel w wannie i bawię się w piratów. Wychlapałem na podłogę wodę. Co będzie, jeśli ktoś wejdzie w rozlaną wodę? Podlewam marchewkę w ogródku. Co się stanie jeśli, za bardzo przechylę konewkę? Sadzę z mamą kwiaty w doniczce. Co się stanie, jeśli nie będę uważać przy wsypywaniu ziemi do doniczki?. Warto zachęcić dzieci do udzielania rad królikowi, aby mogły określić, jakie zachowania należy podjąć, żeby uniknąć szkody lub zniwelować skutki danego zdarzenia.

Rabatki dla mamy – zabawa grafomotoryczna

Kwitnąca róża kolorowanka dla dzieci
https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/kwitnaca-roza-kolorowanka/

To lubię robić z moją rodziną! – rysowanie obrazków na określony temat.
Dzieci rysują swoje rodziny, wykorzystując kredki pastelowe lub inne dostępne w domu. Mogą spróbować przedstawić na rysunku to, co najbardziej lubią robić z mamą i tatą.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416

Pozdrawiam
 Jolanta Petluszewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne.