Jakie kolory ma lato? 17.06

Witajcie. Zapraszam na kolejną porcję letnich propozycji.

 
Proponowane aktywności:

1. "Duży i mały skok" - wygibasy przy muzyce


https://youtu.be/InxomdEHL8M


2. Utrwalanie piosenki "Tato, tato to już lato"



„Tato już lato” , Fasolki
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

3. ,,Kolory” - zabawa z elementem rzutu

Dziecko staje na przeciwko R.
R. rzuca piłkę do dziecka, podając kolejno nazwy kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty.
Dzieci łapią piłkę i odrzucają ją R. podając nazwę pory roku, z jaką kojarzy im się podany kolor.

4. ,,Zielnik” - wysłuchanie zmodyfikowanego wiersza A. Onichimowskiej

Na pierwszej stronie –
mniszek lekarski i rumianek.
Na drugiej –
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej –
kwiaty jabłoni i liście babki.
Na czwartej –
fiołki, konwalie, bratki.
Suszone zioła, liście i kwiatki,
to ślady lata – zielnik Agatki.


5. "Kolory lata" - praca z obrazkiem


Dz. oglądają karty przedstawiające rośliny z wiersza. Z pomocą R. podają ich nazwy.

Opisują ich wygląd i kolor. Wskazują spośród nich kwiaty i podają nazwę tego, która im się najbardziej podoba.










6. "Zielnik Agatki" - gra on-line

Przypisz obrazki z roślinami do odpowiednich grup.

 https://learningapps.org/watch?v=pj12x3e7a20

8. "Słonecznik - symbol lata" - rozmowa kierowana


R. zadaje pytania:
- Opisz wygląd słonecznika.
- Z czym kojarzy się kwiat słonecznika?
- Dlaczego kwiat słonecznika możemy nazwać symbolem lata?
- Dlaczego kwiat słonecznika jest taki wyjątkowy?
(bo można nie tylko na niego patrzeć, komuś wręczyć, ale także można jeść jego nasiona)


9. "Tworzymy zielnik" - projekt przyrodniczy
W wolnym czasie wybierzcie się na pobliska łąkę lub do parku.
Nazbierajcie znajdujące się tam zioła, liście czy kwiaty.
Wykonajcie letni zielnik.
Gromadźcie ciekawe okazy roślinne z miejsc, które odwiedzicie w tracie całych wakacji.
To będzie cudowna pamiątka i wartościowa forma przekazywania i utrwalania wiedzy przyrodniczej.

10. "Słonecznik" - założenie hodowli

Udajcie się do kwiaciarni i do sklepu.
Kupcie kwiat słonecznika i przystrójcie nim Wasz stół.
Kupcie ziarna słonecznika i zasadźcie kilka. Doglądajcie sadzonek i dbajcie o nie.

R. pozwól dziecku samemu dokonać zakupu.
Zwróć uwagę na to, aby dz. stosowało zwroty grzecznościowe i samo mogło dokonać wyboru produktów i za nie zapłacić.

Propozycje pochodzą z boberkowy world

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Pozdrawiam

 Jolanta Petluszewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne.