Krowy, owce, świnki- zwiedzamy gospodarstwo 10.06
„Myślimy i tworzymy rymy” – nabywanie umiejętności tworzenia rymów do podanych wyrazów.
Przed dzieckiem rozkładamy obrazki. Nazywamy je – ustalamy wspólną nazwę.
Pierwszy obrazek wybiera dorosły, np. mak i prosi dziecko o wskazanie obrazka, którego nazwa rymuje się. Wszystkie rymujące się obrazki układamy parami przed dzieckiem i na zakończenie zabawy wymawiamy rymujące się nazwy.
Pierwszy obrazek wybiera dorosły, np. mak i prosi dziecko o wskazanie obrazka, którego nazwa rymuje się. Wszystkie rymujące się obrazki układamy parami przed dzieckiem i na zakończenie zabawy wymawiamy rymujące się nazwy.
mak – rak
koń – słoń
osa – kosa
kotek – płotek
szafa – żyrafa
cytryna – malina
ryby – grzyby
smok – sok
koń – słoń
osa – kosa
kotek – płotek
szafa – żyrafa
cytryna – malina
ryby – grzyby
smok – sok
Wspólny taniec z rodzicami "KACZUSZKI"
Zwierzęce zgadywanki – zagadki, rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenia ortofoniczne. Prowadzący rozkłada ilustracje zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie (koza, kaczka, krowa, świnia, kura, koń, indyk, owca), a następnie recytuje rymowane zagadki:
Muczy: Muuuu, muuuu!
Biegnijcie tu!
Biegnijcie z daleka,
Napijcie się mleka.
Kto wypił, ten jest zuch!
(krowa)
Kwiczy: Kwi! Kwi!
No, mówię Ci.
Taplanie się w błocie,
w kałuży przy płocie,
po nocach mi się śni.
(świnia)
Beczy: Beee! Bee!
Ach, ostrzyż mnie,
A dam ci wełenkę
Na ciepłą sukienkę,
Skarpetkę albo dwie.
(owca)
Gdacze: Ko! Ko!
Widział to kto?
Goniłam robaczka,
Lecz schował się w krzaczkach!
I co? I co ? I pstro!
(kura)
Rży: Hiii! Haaa!
Kto gna tak jak ja?
Pęd grzywę rozwiewa,
Kłaniają się drzewa
I wiatr mi w uszach gra!
(koń)
Gulgocze: Gul! Gul!
Gdy kroczę wśród pól,
Obnosząc korale,
To puszę się stale!
Prawdziwy ze mnie król!
(indyk)
Meczy: Meeee! Meee!
Wciąż brykać chce!
Mam rogi i brodę,
Lecz mocno nie bodę!
Pobawisz ze mną się?
(koza)
Kwacze: Kwa! Kwa!
To ja! To ja!
Ma słynną rodaczkę
Kuzynkę Dziwaczkę
Na pewno każdy zna!
(kaczka)
Małgorzata Strzałkowska
Źródło: Entliczek, Książka 5-latka, Nowa Era, Warszawa
2017, s. 88–89.
Po wysłuchaniu każdej z zagadek dzieci wybierają
zdjęcia przedstawiające zwierzę, o którym była
mowa, nazywają je i naśladują jego odgłosy oraz dzielą nazwę na sylaby.
Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.
Wyszły w pole kurki trzy - (dziecko maszeruje po sali i śpiewa)
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, - ( dziecko macha ręką)
w środku druga, - ( dziecko klaszcze w dłonie)
trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)
I tak w pole kurki trzy - (dziecko maszeruje)
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)
https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY&feature=youtu.be
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
"Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
Już dużo wiecie o gospodarstwie wiejskim i o zwierzętach. Poniżej link aby poszerzyć swoją wiedzę i utrwalić.
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
„Pomagamy kaczuszkom wyjść ze stawu”- ćwiczenia rozwijające sprawności manualne
http://aniamamaagnieszki.blogspot.com/2018/04/zabawa-w-owienie-korkow.html
Propozycje prac plastycznych
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
„Pomagamy kaczuszkom wyjść ze stawu”- ćwiczenia rozwijające sprawności manualne
potrzebne będą:
- nakrętki od butelek
- 2 patyczki
- miska z wodą
Zadaniem dzieci jest wyłowienie nakrętek za pomocą patyczków.
http://aniamamaagnieszki.blogspot.com/2018/04/zabawa-w-owienie-korkow.html
Propozycje prac plastycznych
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Pozdrawiam
Jolanta Petluszewska




Komentarze
Prześlij komentarz