Krowy, owce, świnki- zwiedzamy gospodarstwo 10.06

„Myślimy i tworzymy rymy” – nabywanie umiejętności tworzenia rymów do podanych wyrazów.
Przed dzieckiem rozkładamy obrazki. Nazywamy je – ustalamy wspólną nazwę.
Pierwszy obrazek wybiera dorosły, np. mak i prosi dziecko o wskazanie obrazka, którego nazwa rymuje się. Wszystkie rymujące się obrazki układamy parami przed dzieckiem i na zakończenie zabawy wymawiamy rymujące się nazwy.

mak – rak
koń – słoń
osa – kosa
kotek – płotek
szafa – żyrafa
cytryna – malina
ryby – grzyby
smok – sok
Wspólny taniec z rodzicami "KACZUSZKI"

Zwierzęce zgadywankizagadki, rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenia ortofoniczne. Prowadzący rozkłada ilustracje zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie (koza, kaczka, krowa, świnia, kura, koń, indyk, owca), a następnie recytuje rymowane zagadki: 


Muczy: Muuuu, muuuu! 
Biegnijcie tu!
 Biegnijcie z daleka,
 Napijcie się mleka.
 Kto wypił, ten jest zuch! (krowa)

Kwiczy: Kwi! Kwi! 
No, mówię Ci.
 Taplanie się w błocie, 
w kałuży przy płocie, 
po nocach mi się śni. (świnia) 

Beczy: Beee! Bee!
 Ach, ostrzyż mnie, 
A dam ci wełenkę 
Na ciepłą sukienkę, 
Skarpetkę albo dwie. (owca) 

Gdacze: Ko! Ko! 
Widział to kto?
 Goniłam robaczka, 
Lecz schował się w krzaczkach!
 I co? I co ? I pstro! (kura) 

Rży: Hiii! Haaa! 
Kto gna tak jak ja? 
Pęd grzywę rozwiewa, 
Kłaniają się drzewa I wiatr mi w uszach gra! (koń)

Gulgocze: Gul! Gul!
 Gdy kroczę wśród pól, 
Obnosząc korale, 
To puszę się stale! 
Prawdziwy ze mnie król! (indyk)

 Meczy: Meeee! Meee! 
Wciąż brykać chce! 
Mam rogi i brodę,
 Lecz mocno nie bodę! 
Pobawisz ze mną się? (koza) 

Kwacze: Kwa! Kwa!
 To ja! To ja!
 Ma słynną rodaczkę Kuzynkę Dziwaczkę
 Na pewno każdy zna! (kaczka) 

Małgorzata Strzałkowska Źródło: Entliczek, Książka 5-latka, Nowa Era, Warszawa 2017, s. 88–89.

Po wysłuchaniu każdej z zagadek dzieci wybierają zdjęcia przedstawiające zwierzę, o którym była mowa, nazywają je i naśladują jego odgłosy oraz dzielą nazwę na sylaby.  

Trzy kurki zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

Wyszły w pole kurki trzy  - (dziecko maszeruje po sali i śpiewa)
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu,  - ( dziecko macha ręką)
w środku druga, - ( dziecko klaszcze w dłonie)
trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)
I tak w pole kurki trzy - (dziecko maszeruje)
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)
https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY&feature=youtu.be

"Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.


 Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury. 

Już dużo wiecie o gospodarstwie wiejskim i o zwierzętach. Poniżej link aby poszerzyć swoją wiedzę i utrwalić.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

„Pomagamy kaczuszkom wyjść ze stawu”- ćwiczenia rozwijające sprawności manualne
potrzebne będą:
  • nakrętki od butelek
  • 2 patyczki
  • miska z wodą
Zadaniem dzieci jest wyłowienie nakrętek za pomocą patyczków.

http://aniamamaagnieszki.blogspot.com/2018/04/zabawa-w-owienie-korkow.html

Propozycje prac plastycznych





Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416
Pozdrawiam
 Jolanta Petluszewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne.