Nadchodzi lato 15.06





Drogie Biedronki!!!
Wielkimi krokami zbliża się lato. W tym tygodniu zapraszam Was na letnie już propozycje zabaw. Gotowi?? Do dzieła!!!
Na początek trochę gimnastyki.
https://youtu.be/LNouuY9zrKQ


Dziecko słucha wiersza A. Frączek czytanego przez rodzica:
“Tęczowe lato”
Polskie lato, głową ręczę,
przypomina trochę tęczę.
Bo…
…bo zielone jest jak liście
i jak trawa, oczywiście,                                                bo czerwone jest jak maki
i porzeczek pełne krzaki,
bo błękitne jest jak niebo
nad Łańcutem, Łomżą, Łebą,
bo żółciutkie jest jak słońce
i dojrzałych zbóż tysiące.
Polskie lato, głową ręczę,
bardzo przypomina tęczę!
Rodzic wyjaśnia dziecku zwrot głową ręczę – daję słowo, przyrzekam. Rodzic wyjaśnia też, że Łańcut, Łomża i Łeba to polskie miasta. (można wskazać na mapie).
Odpowiedzi na pytania:
Odpowiadając na pytanie trzecie, dziecko wskazuje odpowiedni obrazek
  1. O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
  2. Jakie kolory wymienione są w wierszu?
  3. Co jest koloru zielonego, czerwonego, błękitnego, żółtego?
  4. Co jeszcze związanego z latem może być koloru zielonego, czerwonego, błękitnego, żółtego?
  5. Z czym ci się kojarzy lato?

Piłka parzy- zabawa ruchowa
Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica. Mają wyprostowane nogi, dotykają się stopami. Toczą do siebie piłkę wymieniając róże kolory. Nie można dotknąć piłki słysząc słowo czarny.
Nadeszło lato- rozmowa na podstawie ilustracji.
Dzieci wymieniają oznaki nadchodzącego lata: ciepłe i długie dni, rozwój roślin, pojawianie się młodych zwierząt, latające owady, prace polowe itp. 




Podniebne kino – zabawa doskonaląca umiejętność obserwowania i opowiadania.
Dzieci leżąna kocach i obserwują chmury. Dzielą się spostrzeżeniami, z czym kojarzą im się te białe, pierzaste, kłębiaste obłoki – ktoś zobaczy psa, smoka, a może krokodyla. Ubierzcie okulary przeciwsłoneczne:) 
Wiersz masażyk Bożeny Formy pt.„Malujemy lato”. Dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica lub rodzeństwa.
Świeci słońce,     wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,
pada deszcz:     dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,
kapu, kap, kapu, kap.    zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych
miejscach,
A my z latem wyruszamy  energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony
do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat.   poklepują rozwartymi dłońmi plecy
w różnych      miejscach,
Policzymy drzewa w lesie   dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej
dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące,    rysują kontury kwiatów, powitamy tańcem księżyc   masują
plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce.    wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką,   stukają, na przemian, opuszkami palców,
górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,
do kąpieli w słonym morzu   całą dłonią rysują fale,
wszystkich zapraszamy.   delikatnie szczypią.

Szukamy lata – spacer w pobliżu domu połączony z obserwacją cech lata w najbliższej okolicy (w przyrodzie, ubiór ludzi, wystawy sklepowe itp.). Opowiedz, jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie, w życiu roślin i zwierząt?

Lato na dywanie- zaśpiewajcie razem z misiem
 https://youtu.be/JY2LxTIkWyQ







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne.