Temat: Zajączek przynosi niespodziankę. Podstawa programowa: II 3, 4; III 5, 6; IV 2, 7, 8 Cele: - doskonalenie umiejętności wykonywania pracy plastycznej zgodnie z instrukcją; -doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; - czerpanie radości z robienia bliskim niespodziewanych prezentów; Pomoce: dowolne nagranie skocznej muzyki, rurka po papierze toaletowym , papier kolorowy, włóczka, wstążki, różnorodny materiał plastyczny, nożyczki, klej, odtwarzacz muzyki . Przebieg zajęć: 1. Zabawa „Kicające zajączki”. Dziecko-zajączek porusza się po pokoju w rytm skocznej muzyki (kica po wiosennej łące). Na hasło jastrząb zwija się w kłębuszek (chowa do norki) i odpoczywa. https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo&t=22s 2. Rozmowa na temat tradycji przynoszenia niespodzianek przez wielkanocnego zajączka obecnej w niektórych regionach Polski (Wielkopolska, Śląsk). Za chwilę Wielkanoc. Święta Wielkanocne w...
Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne. Obszary z podstawy programowej : IV 6, 1, 16; Cele: -Uświadomienie następstwa dnia i nocy; - Rozwijanie umiejętności dostrzegania i układania rytmów; Pomoce: kolorowe nakrętki( żółte i niebieskie);klocki; wycięte duże koło( na którym dziecko będzie układało rytmy); wycięte słoneczka i księżyce; kółeczka żółte i niebieskie; wstążki w kolorach żółte i niebieskie; 1.Wprowadzenie do tematu zajęć –rozwiązanie zagadek słownych. • Żółte i gorące, na błękitnym niebie. Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i ciebie. (słońce) • Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. (księżyc) 2 . Pokazanie dzieciom symboli dnia –słońce i nocy- księżyc. 3 . Pogadanka z dziećmi na temat czynności wykonywanych w ciągu dnia (budzimy się, jemy śniadanie, jesteśmy w przedszkolu, bawimy się, gramy… ) i w ciągu nocy ...
Komentarze
Prześlij komentarz