Temat: Dzień i noc.

 

Temat: Dzień i noc.

Cele:

- reagowanie na sygnał dźwiękowy;

 - rozpoznawanie akompaniamentu szybkiego i wolnego;

-określanie natężenia dźwięku: cicho – głośno;

 - poruszanie się po okręgu, zmiana kierunku ruchu na sygnał.

Pomoce: nagranie kołysanki i skocznej muzyki do biegania (np. ) oraz dowolne nagranie odgłosów z otoczenia, papierowa taśma malarska, zrobiona grzechotka z butelki małej plastikowej i ryżu, fasoli, grochu;

Rodzic puszcza piosenkę pt.,,Słonko idzie spać”;

https://www.youtube.com/watch?v=pqxguhz0ncY


1.Piosenka „Słonko idzie spać” sł. Urszula Piotrowska

1.Słonko idzie spać pod puszysty koc.

 Dzień się kończy, ciemno wkoło i przychodzi noc.

2.Skacze kot na dach i wygina grzbiet.

Mruczy cicho do księżyca:

 w plecki podrap mnie.

3.Wszystkie gwiazdy w śmiech:

ten zabawny kot chce po dachach biegać z nami,

ciągnie go do psot.

4.Słonko wstaje już, budzi jasny dzień.

Kot przeciąga się i ziewa,

Chyba czas na sen.

 

2.Pytania do piosenki:

- Czy piosenka jest skoczna, czy spokojna?

 - Czy można ją śpiewać komuś do tańca, czy do snu?

- Jak nazywają się piosenki, które śpiewa się dzieciom do snu?

- Czy znasz jakieś kołysanki?

-Komu rodzice śpiewają do snu?

3.Zabawa „Słońce i gwiazdy”.

-Rodzic mówi: Kiedy jest dzień, świeci słońce;(dziecko naśladuje świecące słońce- unosi ręce w górę ,porusza paluszkami);

-kiedy jest noc, można zobaczyć gwiazdy( dziecko robi z rąk lunetę i obserwuje na niebie gwiazdy);

 Rodzic informuje dziecko-Na podłodze widzisz koło (czyli słońce) i księżyc(wykonane z taśmy malarskiej). Gdy będę grać na grzechotce ( wykonanej z butelki) w tempie do biegania,  będziesz biegał(ła), a przy tempie do maszerowania – maszerował(ła).

Kiedy przerwę grę i powiem „dzień”, połóżcie się koło koła w taki sposób, żeby słońce miało promyk. Kiedy powiem „noc”, kucnij przy księżycu, podnieś ręce do góry i zaciskaj oraz otwieraj pięści, naśladując mrugające gwiazdki.

4. Zabawa „Cicho – głośno”.

 Rodzic włącza nagranie odgłosów z otoczenia. Dzieci mają odgadnąć, czy jest dzień (odgłosy otoczenia), czy noc (cisza).

 ODGŁOSY OTOCZENIA- ZAGADKI SŁUCHOWE;

https://www.youtube.com/watch?v=w-7bAERrKuo&t=546s

ODGŁOSY NOCY -ZAGADKI SŁUCHOWE;

https://www.youtube.com/watch?v=NPvQ7iitCKU



· „Noc”- praca plastyczna Dziecko ogląda zdjęcia księżyca i gwiazd;

 WYKONAJ PRACĘ PLASTYCZNĄ DOWOLNĄ TECHNIKĄ (przykładowe prace)






                                                                                             Życzę miłej pracy :Urszula Kozak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat : „Rytm dnia i nocy”- zajęcia matematyczne.