Co to jest pogoda?

Witajcie po świątecznej przerwie. W tym tygodniu dowiemy się co to jest pogoda? Jak się zmienia, czy może się zmieniać, czy może nas zaskakiwać i co o niej wiemy?

Dziś powiemy sobie co to jest pogoda?

Zadania dla Was
1. Jaka będzie pogoda?
Obejrzyj prognozę pogody czy w internecie czy też w tv . Z pomocą rodziców zobacz, jaka pogoda będzie w naszym województwie. Czy słońce,czy deszcz,czy może śnieg? Zaobserwuj pogodę za oknem i powiedz, czy się sprawdziła.
Zadaj pytania: Skąd wiadomo jaka będzie pogoda? Co zostało zapowiedziane na najbliższe dni? Kto zajmuje się przewidywaniem pogody? Czy prognozy zawsze się sprawdzają?. Dzieci odpowiadają na pytania. Wspólnie przypominają nazwy kolejnych dni tygodnia oraz symbole charakterystycznych zjawisk pogodowych. Dokładnie opisują i omawiają znaczenie symboli pogody. Następnie ustalają, czy prognoza na dziś się sprawdziła. Następnie dzieci wykonują kalendarze z prognozą pogody na najbliższy tydzień, korzystając z dostępnych prognoz. Pozostawiają w kalendarzach miejsce na dorysowanie lub doklejenie własnych spostrzeżeń.

https://pl.pinterest.com/sebimana86/pogoda/

https://panimonia.pl/2016/07/29/pogoda-obrazki-oraz-plansza-do-pobrania/

http://nauczycichlatac.blogspot.com/2017/09/pogoda-obrazki-do-pobrania.html

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/08/kalendarz-pogody-do-pobrania.html

2.  Pogoda jest jak… – zabawa w kończenie zdań. Rodzic zachęca dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat zjawisk pogodowych. Dzieci, siedząc w kole, kończą zdania: Gdy jest zimno, to… Deszcz jest jak… Gdy pada grad, to… W wielkie upały można…

3. Obrazy pogody – praca z obrazkiem. Tłumaczymy, że każda z pór roku charakteryzuje się pewnymi cechami, np. zimą pada śnieg, jesienią – deszcz, i sytuacja ta regularnie powtarza się od wieków. Prezentuje reprodukcje obrazów i zdjęcia pokazujące zjawiska pogodowe charakterystyczne dla różnych pór roku, a następnie zachęca dzieci do opisania pogody tak, jak robi to prezenter. Przykładowa wypowiedź: Szanowni Państwo, zawitała do nas wiosna. Na łąkach pojawiły się pierwsze przebiśniegi i powoli zaczynają wracać do nas ptaki z dalekich krajów. Przed nami słoneczny dzień, a pod wieczór mogą wystąpić opady śniegu z deszczem. Pamiętajmy o zachowaniu bezpieczeństwa, ponieważ nocą drogi mogą być jeszcze śliskie, choć będzie coraz cieplej.

https://pl.pinterest.com/pin/25614291615905019/

4.  Ślady pogody – obserwacje przyrodnicze. Zachęcamy dzieci do obserwacji i opisywania aktualnej pogody i pozostawionych przez nią śladów, takich jak kiełkujące i kwitnące rośliny, kałuże albo suchy piach. Można też zwrócić uwagę dzieci na ubrania, które trzeba dobrać do pogody, np. czapki i kurtki na zimniejszy dzień. Dzieci mają do dyspozycji lupy, kartki i ołówki. Po przeprowadzeniu obserwacji wspólnie omawiają i nazywają spostrzeżenia. Można narysować.

5. Zabawa słuchowa. Dzieci wsłuchują się w różne zjawiska pogodowe i próbują powiedzieć co to jest?
https://www.youtube.com/watch?v=88FAq_ECtKU
https://www.youtube.com/watch?v=WzWvY44e5sc


Zapraszamy na stronę nowej ery, https://www.nowaera.pl/naukazdalna/wychowanieprzedszkolnetam klikamy Dzieciaki w akcji karty pracy.

PP- IV- 2,11,12,18,  III-5,

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem biedronkiszprotawa@gmail.com oraz pod numerem 511012416

Pozdrawiam. J. Petluszewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zajączek przynosi niespodziankę.01.04.2021r