Liczymy pisanki.

 

Wtorek

 Temat: Liczymy pisanki.

Obszary z podstawy programowej: I 9; III 5; IV 2, 3, 5, 12,

Cele:

 - doskonalenie umiejętności określania i porównywania zbiorów ;

- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;

 - ćwiczenie spostrzegawczości ;-

- porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń: tyle samo, więcej, mniej.

Pomoce: tekst wiersza Maciejki Mazan ,,Policzanka o pisankach”, kolekcja pisanek, obrazki pisanek o wzorach zgodnych z treścią wiersza, KP3.

Przebieg zajęć:

 1. „Nasza kolekcja pisanek”. Segregowanie pisanek zgromadzonych przez rodziców – grupowanie ich na kraszanki, pisanki, drapanki, jaja ażurowe, wyklejanki. Przeliczanie i porównywanie, np. Pisanek jest o pięć więcej niż kraszanek, Drapanek jest o jedną mniej niż pisanek. (mogą być wycięte z papieru)

JAJKA  AŻÓROWE

PISANKI

DRAPANKI


2. Rodzic czyta  wiersz, a w trakcie recytacji umieszcza po kolei na tablicy obrazki pisanek o wzorach zgodnych z treścią wiersza.

Policzanka o pisankach.

 Wskakują pisanki w świąteczny koszyczek,

 a ja stoję obok i pisanki liczę.

Pierwsza jest różowa,

druga ma paseczki,

 trzecia jest zielona w czerwone kropeczki,

 czwarta cała w kwiatki,

piąta w ładny szlaczek,

a z szóstej przed chwilą wykluł się kurczaczek!

                                                Maciej Mazan

 

 

3. Przeliczanie pisanek z zastosowaniem liczebników porządkowych.

 Przykładowe pytania rodzica: 

Która pisanka była różowa?

 Jak wyglądała trzecia pisanka?

Z której pisanki wykluł się kurczaczek?

Ile było wszystkich pisanek?.

4. Wykonanie ćwiczenia z Karty Pracy nr.3, str. 58 – wyszukiwanie na obrazku pisanek, przeliczanie do 6, porównywanie liczebności zbiorów.

 

Proszę wybrać sposób wykonania pisanki i ozdobić:






                                                                       Urszula Kozak

W razie pytań proszę odezwać się na grupie ,,biedronek".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zajączek przynosi niespodziankę.01.04.2021r