Liczymy pisanki.
Wtorek
Temat: Liczymy pisanki.
Obszary z podstawy programowej: I 9; III 5; IV 2, 3, 5, 12,
Cele:
- doskonalenie
umiejętności określania i porównywania zbiorów ;
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników
porządkowych;
- ćwiczenie
spostrzegawczości ;-
- porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń:
tyle samo, więcej, mniej.
Pomoce: tekst wiersza Maciejki Mazan ,,Policzanka o
pisankach”, kolekcja pisanek, obrazki pisanek o wzorach zgodnych z treścią
wiersza, KP3.
Przebieg zajęć:
1. „Nasza kolekcja
pisanek”. Segregowanie pisanek zgromadzonych przez rodziców – grupowanie ich na
kraszanki, pisanki, drapanki, jaja ażurowe, wyklejanki. Przeliczanie i
porównywanie, np. Pisanek jest o pięć więcej niż kraszanek, Drapanek jest o
jedną mniej niż pisanek. (mogą być wycięte z papieru)
2. Rodzic czyta wiersz, a w trakcie recytacji umieszcza po
kolei na tablicy obrazki pisanek o wzorach zgodnych z treścią wiersza.
Policzanka o
pisankach.
Wskakują pisanki w
świąteczny koszyczek,
a ja stoję obok i
pisanki liczę.
Pierwsza jest różowa,
druga ma paseczki,
trzecia jest zielona
w czerwone kropeczki,
czwarta cała w
kwiatki,
piąta w ładny szlaczek,
a z szóstej przed chwilą wykluł się kurczaczek!
Maciej
Mazan
3. Przeliczanie pisanek z zastosowaniem liczebników
porządkowych.
Przykładowe pytania rodzica:
Która pisanka była różowa?
Jak wyglądała trzecia
pisanka?
Z której pisanki wykluł się kurczaczek?
Ile było wszystkich pisanek?.
4. Wykonanie ćwiczenia z Karty Pracy nr.3, str. 58 – wyszukiwanie na
obrazku pisanek, przeliczanie do 6, porównywanie liczebności zbiorów.
W razie pytań proszę odezwać się na grupie ,,biedronek".
Komentarze
Prześlij komentarz