Temat: Mała kropla wody.15.04.2021r.

 

Temat: Mała kropla wody.

Obszary z podstawy programowej: III 5, 8; IV 2, 5, 7, 15, 18, 19

Cele:

- doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych ;

- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności dwóch zbiorów ;

- próby uświadomienia dzieciom znaczenia wody w przyrodzie;

 - utrwalenie prostych zasad oszczędzania wody;

 -rozwijanie myślenia przyczynowo –skutkowego;

 - nauka uważnej obserwacji;

Pomoce: kubeczek z wodą, miska z wodą , tacki z różnorodnymi przedmiotami: kredki, plastikowe czyste strzykawki, rurki do napojów, zakraplacze do leków, wykałaczki szaszłykowe, kropelki papierowe  .

Przebieg zajęć:

FILM DLA DZIECI :,,Przygoda kropli wody"                                                

https://www.youtube.com/watch?v=DXUTx1O857U


,,Kropelki"

https://www.youtube.com/watch?v=gToyoj7UDWU

OBIEG WODY W PRZYRODZIE

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

1.Rozmowa wprowadzająca.

Przykładowe pytania:

 − Czy woda jest potrzebna?

   -Do czego?

 − Co się stanie, gdy jej zabraknie?

 − Co możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?

2. Zabawa badawcza „Jaki kształt ma kropla?”. Rodzic stawia na środku stolika miskę z wodą,         a przed dzieckiem tackę z przygotowanymi przedmiotami. Rodzic prosi dziecko aby ,spróbowało za pomocą przedmiotów, które ma na tacy, wydobyć z miski kroplę wody. Wypróbuj, który przedmiot jest najlepszy. Jaki kształt ma kropla? Czy krople różnią się od siebie?.




3. Zabawa matematyczna „Ile kropli wody jest w kałuży?”. Rodzic układa przed dzieckiem luźno rozrzucone  stosiki z papierowymi kropelkami. 

Pyta: Czy można policzyć, ile kropli wody jest w kałuży na ulicy? To bardzo trudne zadanie. Pewnie liczenie kropli w prawdziwej kałuży trwałoby bardzo długo, ale my dzisiaj policzymy kropelki              w naszych papierowych kałużach. 

Dziecko przelicza krople    i podaje wynik oraz odpowiadają na pytania :Który stosik ma najwięcej kropli? A który najmniej? Jak to sprawdzić?. 

Dziecko po kolei układa swoje krople w rzędach, jedne pod drugimi, i ponownie podaje swój wynik. Następnie dziecko mówi, na którym stosiku było więcej ,a na którym mniej kropelek.   O ile więcej lub o ile mniej. Na zakończenie dziecko układa z wszystkich kropli  na środku stolika lub podłodze ze wszystkich papierowych kropli jedną wielką kałużę.

4. Zabawa ruchowa z instrumentami perkusyjnymi „Kropelki deszczu”. Dziecko porusza się rytmicznie po pokoju, naśladując ruchem krople deszczu o różnym natężeniu. Jednocześnie wygrywa rytm na instrumencie perkusyjnym jaki posiada w domu.


 5.Słuchanie muzyki relaksacyjnej ,,Padające krople deszczu"- piękna spokojna muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=Lp6XlsBm_Lw

Relaksująca muzyka fortepianowa oraz łagodne dźwięki deszczu do snu i nauki

 6.Wykonanie zadania z karty pracy nr.3 str.62.

                                                                                            Życzę miłej pracy: Urszula Kozak

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zajączek przynosi niespodziankę.01.04.2021r