Temat: Mała kropla wody.15.04.2021r.
Temat: Mała kropla
wody.
Obszary z podstawy
programowej: III 5, 8; IV 2, 5, 7, 15, 18, 19
Cele:
- doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem
liczebników głównych ;
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności dwóch
zbiorów ;
- próby uświadomienia dzieciom znaczenia wody w przyrodzie;
- utrwalenie prostych
zasad oszczędzania wody;
-rozwijanie myślenia
przyczynowo –skutkowego;
- nauka uważnej
obserwacji;
Pomoce: kubeczek
z wodą, miska z wodą , tacki z różnorodnymi przedmiotami: kredki, plastikowe
czyste strzykawki, rurki do napojów, zakraplacze do leków, wykałaczki
szaszłykowe, kropelki papierowe .
Przebieg zajęć:
FILM DLA DZIECI :,,Przygoda kropli wody"
https://www.youtube.com/watch?v=DXUTx1O857U
,,Kropelki"
https://www.youtube.com/watch?v=gToyoj7UDWU
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
1.Rozmowa
wprowadzająca.
Przykładowe pytania:
−
Czy woda jest potrzebna?
-Do
czego?
− Co
się stanie, gdy jej zabraknie?
− Co
możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?
2. Zabawa badawcza
„Jaki kształt ma kropla?”. Rodzic stawia na środku stolika miskę z wodą, a
przed dzieckiem tackę z przygotowanymi przedmiotami. Rodzic prosi dziecko aby ,spróbowało
za pomocą przedmiotów, które ma na tacy, wydobyć z miski kroplę wody. Wypróbuj,
który przedmiot jest najlepszy. Jaki kształt ma kropla? Czy krople różnią się
od siebie?.
3. Zabawa matematyczna „Ile kropli wody jest w kałuży?”. Rodzic układa przed dzieckiem luźno rozrzucone stosiki z papierowymi kropelkami.
Pyta: Czy można policzyć, ile kropli wody jest w kałuży na ulicy? To bardzo trudne zadanie. Pewnie liczenie kropli w prawdziwej kałuży trwałoby bardzo długo, ale my dzisiaj policzymy kropelki w naszych papierowych kałużach.
Dziecko przelicza krople i podaje wynik oraz odpowiadają na pytania :Który stosik ma najwięcej kropli? A który najmniej? Jak to sprawdzić?.
Dziecko po kolei układa swoje
krople w rzędach, jedne pod drugimi, i ponownie podaje swój wynik. Następnie
dziecko mówi, na którym stosiku było więcej ,a na którym mniej kropelek. O ile więcej lub o ile mniej.
Na zakończenie dziecko układa z wszystkich kropli na środku stolika lub podłodze ze wszystkich
papierowych kropli jedną wielką kałużę.
4. Zabawa ruchowa z
instrumentami perkusyjnymi „Kropelki deszczu”. Dziecko porusza się
rytmicznie po pokoju, naśladując ruchem krople deszczu o różnym natężeniu.
Jednocześnie wygrywa rytm na instrumencie perkusyjnym jaki posiada w domu.
Komentarze
Prześlij komentarz